Friday, November 20, 2009

mommy and daddy :P

malam ni around this hour,
genap lah seminggu ayah n umi tinggal kan rumah ni
sebab pergi tunaikan haji.
pikir pikir balik, cpt jgk lah masa berlalu.


kenangkan balik masa mlm mereka bertolak,
memang boleh buat sebak.
aku dah cakap awal awal yg aku xnak ikut pergi hantar mereka.
tapi aku terpaksa jugak ikut sbb susahkan pakcik aku pulak nak patah balik amik
aku kt rumah untuk hantar balik UiTM.

petang tu lagi aku dah berdebar
sbb aku rasa aku belum bersedia.
mcm aku la pulak yg nk pergi haji nk kena ready plak kan.
belum bersedia nk hidup berempat selama 40 hari laa mksud aku..
takut woo, mcm mcm kena pikir.
lagi pulak takde jantan dlm rumah ni.

mlm tu,aku paling hebat menangis. biase laa tu kan
masa salam salam tu,
ayah la yg aku plg lama peluk n takmahu lepaskan. xtau kenapa
kalau nk diikutkan aku tak rapat langsung dgn ayah.
tapi ntah kenapa, sayang n rindu kt ayah tu tiba tiba muncul.
lagi pulak bila aku tgk dia dlm ihram yg serba putih,
plus dgn rmbut dia yg dia potong hampir botak,
lagi mmbuatkan aku sayu hati.

aku sebak jugak bila salam dgn umi,
tp aku masih boleh kawal perasaan aku takde lah meraung raung
sbb untuk umi, aku dah ready kan diri awal awal.
hahaha
nnt ape pulak makcik n pakcik aku ckp,
over la pulak anak sulung diorg nihh menangis
padahal da dekat 20 tahun. iye aku tau, takpayah nak ingatkan lagi.
hehehe.

takpe, sekarang aku takde nangis punn.
sikit tu ade la ;PP

8 comments:

mono said...

be strong girl.
diaorang pn pg bkn honeymoon,
mase berlalu dgn cpt,pjm-celik2 dah 40 hari.
this situation teach us to appreciate them.
time diaorang ade kite x endah pn.
x tau mcm mana penatnye jd sorang ibu,nk kemas rumah,jage anak,masak.
so lepas ni ingat2 la nag balik rumah
muahahaha.

faraa fatina said...

hahaha,
thank you for reminding me..
i learnt alot.
mmg sedar pun skrg.
sedar byk. hehe

iye, nti sy usahakan slalu balik rumah k?

mono said...

bgs la 2..
balik rmh jgn lak dok membongkang je..
tlg parents..
kamu ok x kat rmh?perlu lelaki untuk jage?

faraa fatina said...

haha.
iye laaaaa.
ish.
takperlu, abg jaga luar rumah dah jaga ckup la :PP

z. said...

uhhhhhhhhh. :P

z. said...

uhhhhhhhhh. :P

skyjus satu..... said...

jap. ni mono yg binatang belaan tu ke. pergh.berblog gak dia eh.dan2. hahaha

faraa fatina said...

arip: aah, dia ckp fara tulis kott.
haha