Wednesday, November 25, 2009

buat aku faham,

kau cakap jangan buat itu,
tak elok untuk aku
tapi kau sendiri buat.

kau cakap jangan terpengaruh dengan dia,
dia jahat,
tapi aku tengok kita sama aje.

kau cakap jangan pergi situ sendiri,
bahaya
tapi kau ajak aku pergi jugak.

kau cakap diaorang macam macam
tapi aku tengok macam itu cermin kan kau.

kau cakap buat ini
jangan buat itu
tapi kau buat itu.
dan kau ajak aku buat itu
dan bukan ini.

bukan sekarang mungkin, tapi nanti.
dan aku dapat agak sendiri
sebab aku nampak.

macamana tu?

kau cakap dia ini
dan bukan itu
tapi ini adalah engkau.
dan itu, bukan engkau.

macamana tu?

aku takfaham kau,  sehingga sekarang.

5 comments:

bambang pamungkas said...

serampang 2 mata

Anonymous said...

yes mmg die same farah..
but,check btol2 farah..
ape farah dh bwat sblum ni n bgaimana die sabar dgn farah..smpai pd 1 tahap..bler ramai dh msuk cmpur,dia kalah dan tpaksa mengalah..farah tk rase ke die n farah dipergunakan?
fikirkan smula..semua org ade kelbihan n kekurangan..n kte tk dpat jngka ape yg org akan bwat kat kte..sume tu kerja mnusia..jgn ble kte rase org tu baik dgn kite,kite patut ikut org tu..think farah think..im here not blame anyone..:)

faraa fatina said...

:) kenapa cik/encik anonymous ni terasa?

bambang pamungkas said...

segment jejak kasih..

Anonymous said...

nfs:)